Z przyjemnością pragniemy Państwa poinformować, że otrzymaliśmy certyfikat ISO 9001 w zakresie dystrybucji specjalistycznego zaopatrzenia rehabilitacyjnego. Certyfikat jest potwierdzeniem, że firma MyWam Polska Sp z o.o. z powodzeniem wdrożyła i stosuje system zarządzania jakością zgodny z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2015
Czym jest ISO 9001?
ISO 9001 to międzynarodowa norma systemu zarządzania jakością, która reguluje procedury wewnętrzne przedsiębiorstwa, co pozytywnie wpływa na jakość oferowanych produktów i usług, a co za tym idzie wpływa przede wszystkim na zwiększenie satysfakcji klienta. Uzyskanie certyfikatu ISO 9001 potwierdza wysokie standardy w firmie, zwiększa jej konkurencyjność i buduje zaufanie wśród klientów i partnerów biznesowych.
Główne założenia ISO 9001
1. Koncentracja na kliencie
Głównym celem jest spełnianie i przewyższanie wymagań klienta, a także zwiększanie jego satysfakcji.
2. Podejście procesowe
Wymaga systematycznego identyfikowania, zarządzania i doskonalenia procesów w organizacji.
3. Przywództwo
Rozumiane jest jako zapewnienie spójności celów oraz sposobów działania organizacji, tworzenie środowiska wewnątrz Organizacji, w którym wszyscy pracownicy mogą przyczyniać się do realizacji założonych celów systemu ISO 9001. To opracowanie wizji, ustalanie konkretnych, mierzalnych i określonych w czasie celów systemu zarządzania jakością dla wszystkich poziomów organizacji, uświadamianie znaczenia wymagań klienta wśród pracowników, określanie wzorców zachowań, dawanie przykładu, budowa kultury organizacyjnej, szkolenia pracowników, przejrzyste ustalanie zadań, uprawnień i odpowiedzialności.
4. Zaangażowanie pracowników
Norma podkreśla znaczenie zaangażowania wszystkich pracowników w procesy związane z jakością. Zaangażowanie oraz umiejętności pracowników wpływają na korzyść organizacji, przyczyniają się do jej doskonalenia i zapewnienia spełnienia wymagań klientów.
5. Ciągłe doskonalenie
Podkreśla znaczenie stałego podnoszenia jakości i efektywności działania.
6. Podejmowanie decyzji w oparciu o dowody
Decyzje powinny być oparte na analizie danych i informacji, a nie na przypuszczeniach.
7. Zarządzanie relacjami
Zasada ta dotyczy wszystkich partnerów biznesowych, z którym Organizacja współpracuje. Należy określić wszystkie strony zainteresowane wraz z ich wymaganiami istotnymi dla systemu ISO 9001, a następnie określić i wdrożyć sposób spełniania tych wymagań.
Korzyści płynące z wdrożenia normy ISO
- wzrost satysfakcji Klientów
- udoskonalenie organizacji wewnątrz firmy
- poprawa efektywności i redukcja kosztów
- wzrost konkurencyjności
- zgodność z wymaganiami prawnymi
- ujednolicenie procesów
- poprawa jakości produktów
- usprawnienie komunikacji wewnętrznej
- zmniejszenie ryzyka oraz strat związanych z błędami
- zwiększenie wiarygodności
Podsumowanie
Dzięki wdrożeniu zasad kryjących się pod pojęciem normy ISO 9001 zyskują przede wszystkim klienci. Wdrożenie ISO 9001 powinno przyczynić się do poprawy jakości wytwarzanych produktów oraz świadczonych usług. Efektywnie utrzymywany system zarządzania jakością może przyczynić się do eliminacji błędów, pomyłek w realizowanych procesach, zmniejszenia liczby niezgodności i braków wewnętrznych, ograniczenia liczby zwrotów i reklamacji od Klientów przy równoczesnej poprawie efektywności operacyjnej.